RUBRIK?

hejsan skulle egentligen sovit i båten med familjen igår men pallade inte det så åkte hem till min farmor som bor nära hamnen vi skulle sova över med båten. jag gillar inte att bara vara med bara familjen och verkligen inte mina två småsyskon amanda och markus dom är nog världens jobbigaste skitungar seriöst! okej det kan vara mysigt ibland men väldigt sällan. det är ju mysigt att vara ute på sjön också men inte när det är kallt och man ska vakna och typ frysa ihjäl, men det är sjukt mysigt när man åker ut mitt på sommaren med nån kompis och när man kan bada och sola helatiden, det längtar jag efter!

idag har jag bara tagit det lungt och inte hafft nått smink eller hårspray på hela dan. har börjat få finnar och det är skit jobbigt så måsta börja lufta min hy lite då och då. så idag passade jag på att göra mig fräsch hah
1, tvätta håret rätt: för att man verkligen ska få rent håret ska man börja med att tvätta under håret. sen ska man vara noga med att man verkligen tvättar i hårbotten, det är där det behövs tvättas. sen tycker jag att det är viktigt att man använder rätt shampoo själv brukar jag använda head and shoulders även fast jag inte har mjäll så är det jätte bra och det luktar gott!

2, slitet hår:
oftast får man slitet hår för att man plattar och fönar håret ofta och jag plattar håret varje dag och då är det bra om man använder ett skyddande medel för att minska att få slitet hår, jag brukar använda ett medel som man använder innan man plattar för att skydda håret det är ett medel från loreal, jätte bra!

3, volym: det västa som finns är när håret hänger som jag vet inte vad och inte har nån volym alls och så blir det på mig när jag har duschat så jag brukar använda saltvatten hårspray, det rekomenderar jag verkligen!!

4, brun utan sol: när det inte finns nån sol och man verkligen vill ha en litan "bränna" brukar jag använda en brun utan sol från apoteket, man får inga fläckar och man blir fint brun och inte orange brun som man blir av vissa andra. sen så solade jag solarium (som jag inte brukar göra så jätte ofta) och då blev resultaten mycket bättre och jag fick en liten rand haha *stolt* så mitt tips är att sola solarium och sedan använda lite brun utan sol!!

5, bort med finnarna!: det känns som om jag börjar få mer och mer finnar nu vet inte vad det beror på om det är för att jag äter för mkt chocklad eller vad? vissa säger att man får fler finnar om man äter fel och andra säger att dte inte är så, så vad är rätt lixom? jag tror iaf att man måste göra rent hyn och inte att man inte ska äta chocklad och dricka mjölk för att man får mer finnar då. så jag brukar ALLTID tvätta bort mitt smink på kvällen och sen tvätta mig igen på morgonen med ansikts tvätt och  sminkbortagning från mary kay.
'
Så det var lite tips från mig! hare bäst nu pussar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0